Wearable Senses

Branży mody potrzeba innowacji, technologii – „ludzkiego” oblicza. Drogi tych dziedzin spotykają się coraz częściej. Choćby w Wearable Senses – projekcie, który wspólnym mianownikiem łączy „twardą” inżynieryjną wiedzę i „miękkie” rzemiosło.

O przedsięwzięciu, realizowanym w Uniwersytecie Technicznym w Eindhoven, opowiadał w murach School of Form Stephan Wensveen, jego pomysłodawca i dyrektor ds. obszaru tematycznego. Wearable Senses ma na celu tworzenie produktów, usług i systemów, które funkcjonują blisko ludzkiego ciała. Technologia jest drogą do głębszego zrozumienia człowieka i jego zachowań. Bywa jednak wyboista, szczególnie w okolicach pracowni krawieckiej ironizował Stephan.

Studenckie pomysły generowane w ramach projektu spotkały się z dobrym „branżowym” przyjęciem. Istotą działań nie było jednak wdrażanie do produkcji, a sam proces twórczy i kreatywne odpowiedzi na realne potrzeby. Od obserwacji nierzadko intymnych przypadłości ciała, po prototypowanie i wnikliwe testowanie powstałych obiektów – relacja miedzy soft i hard okazała się bliższa niż mogło się wydawać.

Sednem projektów integrujących wiedzę z różnych obszarów jest koordynacja pracy zespołowej i bliski kontakt z użytkownikiem. Interdyscyplinarne, przekraczające wąskie podziały design thinking staje się więc projektową koniecznością.

tekst: Agata Dąbrowska
foto: WM

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: